Hos Hotel GUESTapart tager vi klimaforandringerne alvorligt. Bæredygtighed er dermed en selvfølge i alt hvad vi foretager os. Det er naturligvis let at sige, og derfor gør vi også meget for at bevise det. Denne side er lavet med formålet om at uddybe hvilken indsats vi yder i vores fælles kamp om den globale opvarmning, så du som hotel- eller konferencegæst kan nyde dit ophold hos os med god samvittighed.

Certificeringer

  • Green Key – det internationale bæredygtighedsstempel for turisme
  • Danske konferencecentres bæredygtighedscertificering – Vi sørger for at du kan holde konference med god samvittighed
  • Økologisk sølvmærke – 60-90% af alt hvad vi køber, er økologisk
  • Bivenlig virksomhed – Vi sår, planter og klipper bivenligt i vores udendørs områder
  • God adgang – vi har sørget for at der er god adgang for alle
  • OK Forhold – vores medarbejdere arbejder under overenskomst
  • Valpas certificeret – vi følger en striks protokol for at sikre et bed-bug frit ophold
  • Grøn energi certificeret – alt det strøm vi ikke selv producerer, køber vi certificeret grønt

Konkrete handlinger

  • Svanemærket rengøringsmidler – alle de rengøringsmidler der bruges på hotellet lige fra toiletrens til vinduespudsning er svanemærket og uden unødige kemikalier.
  • Svanemærket linned, håndklæder og måtter – alle håndklæder, linnede og måtter er lavet af svanemærket materialer og vaskes altid i svanemærket vaskepulver.
  • FSC og miljømærket papir og kontorartikler – alt hvad vi bruger af papir og materialer til kontoret er FSC og/eller miljømærket.
  • Affaldssortering i 14 fraktioner – Vi affaldssorterer i øjeblikket i 14 fraktioner og beder vores gæster gøre det samme.
  • Solceller – på taget af hotellet har vi en hel masse solceller, som producerer en del af den energi vi forbruger. Den resterende energi køber vi certificeret grønt.
  • Vandrensningsanlæg – vi serverer aldrig kildevand på flaske, men renser i stedet vores eget vand for kalk. Det er godt for vores gæster og rigtig godt for vores maskiner og udstyr, som får nogle flere år at leve i.
  • Fire ladestationer til elbiler – Vi har fire clever-ladestationer, som vores gæster kan benytte til at oplade deres elbiler.
  • Sensorer på lys og vand – vi har sensorer på alt lys og vand på fællesområderne, og vores personale slukker alt elektronik og IT inden de går hjem om aftenen.
  • Alt information gives digitalt – via Digital Guest sørger vi for, at al relevant information kan findes af både gæster og medarbejdere digitalt og uden print.
  • Handel med lokale leverandører – vi handler så vidt muligt udelukkende med lokale leverandører. Det betyder mindre transport og friskere råvarer.
  • Samarbejde med lokale iværksættere – vi har samarbejde med flere lokale iværksættere, eksempelvis er kunsten på væggene fra den lokale Pernille E, graffitien i vores nye konferencelokale er af den lokale graffitimaler Christoffer og vores mange planteplaneter er fra Kaja Skytte.
  • Opfordring til færre skift af håndklæder og linned – gennem skiltning og vores digitale gæstebog opfordrer vi vores gæster til at genbruge både håndklæder og sengetøj i flere dage.
  • Opfordring til at fravælge soigneringer – gennem vores digitale gæstebog opfordrer vi vores gæster til at overveje hvorvidt de finder det nødvendigt at få gjort rent hver dag.
  • Opfordring til gæster om at yde en indsats under deres ophold – gennem vores digitale gæstebog opfordrer vi vores gæster til at affaldssortere, genbruge og slukke strøm og lys, når de ikke bruger det.
  • Informationer om nærliggende nationalparker, naturaktiviteter, naturområder, -parker og -centre – gennem vores digitale gæstebog og i receptionen har vi nogle gode råd til hvor vores gæster kan tage hen, for at få en god og bæredygtig naturoplevelse i lokalområdet.

Social bæredygtighed

  • Gratis fitness – vores medarbejdere har adgang til hotellets fitness faciliteter døgnet rundt og ganske gratis.
  • Tilbud om gratis massage hver fredag – hver fredag tilbydes hotellets ansatte en halv times massage kvit og frit.
  • Sund kost morgen, middag og aften – husets kokke sørger ikke kun for hotellets skønne gæster, de sørger også for hotellets seje medarbejdere, så de har energi til at opretholde vores tårnhøje serviceniveau.
  • Sociale arrangementer – på hotellet er der et festudvalg, som sørger for at lave en masse hyggelige og festlige arrangementer for hotellets ansatte.
  • Skejby Rangers – Vi benytter os af det lokale initiativ Skejby Rangers, som er en socialøkonomisk virksomhed der består af fleksjobansatte medarbejdere.

Billeder fra hotellet

previous arrow
Guestapart_miniferie - copy
Guestapart_miniferie - copy - copy
Guestapart_miniferie - copy - copy - copy
Guestapart_miniferie - copy - copy - copy - copy
Guestapart_miniferie - copy - copy - copy - copy - copy
Guestapart_miniferie - copy - copy - copy - copy - copy - copy
Guestapart_miniferie - copy - copy - copy - copy - copy - copy - copy
Guestapart_miniferie
next arrow
  • Letbanestop 100m
  • Skejby Sygehus 200m
  • Busforbindelser 200m
  • Aarhus C 10min
  • Motorvej E45 10min
  • Indkøb 5min

Oplevelser i Aarhus