Privatlivspolitik & handelsbetingelser

Introduktion

Her kan du læse om:

  • Cookiepolitik
  • Info om personoplysninger
  • Handels- og afbestillingsbetingelser for bookinger af overnatninger
  • Handels- og afbestillingsbetingelser for konferencebookinger

Kontakt os, hvis du har spørgsmål til oplysningerne.

Cookiepolitik

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Websitet anvender “cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.


Du accepterer cookies ved fortsat brug af hjemmesiden. Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.


Cookies kan frit deaktiveres i den besøgendes browser. Dog med en forringet brugeroplevelse som resultat. Ønsker du at slette dine cookies, kan du finde guides til dette her http://minecookies.org/cookiehandtering.

Personoplysninger

Persondatapolitik for
GUEST Apart Aarhus ApS
Tueager 5
8200 Aarhus N
CVR: 39954664
Telefon: 86180000
E-mail: hello@guestapart.dk

Introduktion

For at kunne levere vores ydelser, kan der være vigtige personoplysninger, vi har behov for at behandle. Vores persondatapolitik er ment som en hjælp til at forstå, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi anvender dem til. Dette er vigtige oplysninger, så vi håber, at du vil tage dig tid til at læse dem.

Skulle du have spørgsmål, eller ønsker du yderligere information, er du velkommen til at henvende dig til vores persondataansvarlige:

Kontaktoplysninger på persondataansvarlig

Mark Nykjær-Fisher, telefon: 86 18 00 00 eller hello@guestapart.dk
Dataansvarlig: Guest Apart Aarhus ApS (CVR-nummer 39954664)

Vores behandling af dine personoplysninger

Vi behandler personoplysninger, som du har udleveret til os i forbindelse med ”Hovedydelsen”.

Disse personoplysninger behandler vi for at kunne leve op til vores kontraktlige forpligtelser overfor dig i forbindelse med du reserverer et besøg hos os. Vi bruger dine data i vores system til at kunne reservere et værelse, en konference eller et bord til dig.

Typisk drejer det sig om disse personoplysninger:

  • Navn, adresse, telefon, e-mail, CVR nr.
  • Kunde / leverandørforhold
Tidsfrister for sletning/opbevaring

Vi stræber efter at slette (eller anonymisere) personoplysninger, så snart de ikke har nogen relevans. Dog opbevarer vi dem som udgangspunkt i minimum 5 år af hensyn til bogføringsloven.

Dine rettigheder i forhold til persondataforordningen

I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger har du adskillige rettigheder:

  • Retten til at modtage oplysning om, hvordan vi behandler dine personoplysninger (oplysningspligt).
  • Retten til at få indsigt i dine personoplysninger.
  • Retten til at få urigtige personoplysninger rettet.
  • Retten til at få dine personoplysninger slettet.
  • Retten til at gøre indsigelse mod at dine personoplysninger anvendes til direkte markedsføring.
  • Retten til at gøre indsigelse mod automatiske, individuelle afgørelser, herunder profilering.
  • Retten til at flytte dine personoplysninger (dataportabilitet).

Alle ovenstående rettigheder håndteres manuelt ved henvendelse til vores persondataansvarlige.

Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig meget teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller noget som vil være ekstremt upraktisk (f.eks. anmodninger om oplysninger der findes som sikkerhedskopier).

Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette gratis, medmindre det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig ødelæggelse. Når vi sletter dine personoplysninger fra vores tjenester, er det derfor muligt, at vi ikke altid kan slette tilhørende kopier fra vores arkivservere med det samme, og det er ikke sikkert, at oplysningerne fjernes fra vores sikkerhedskopisystemer.

Du har til hver en tid retten til at klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk )

Oplysninger, som vi videregiver

Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for Guest Apart Aarhus ApS. Undtagelsen er i disse tilfælde:

  • Med dit samtykke

Vi videregiver personlige oplysninger til virksomheder, organisationer eller enkeltpersoner uden for Guest Apart Aarhus ApS, hvis vi har dit samtykke. Vi kræver aktivt tilvalg af videregivelse af alle personoplysninger.

  • Til ekstern databehandling

Vi videregiver personlige oplysninger til vores samarbejdspartnere, andre betroede virksomheder eller personer, der behandler dem for os. Deres behandling er baseret på vores instrukser og i overensstemmelse med vores privatlivspolitik og andre gældende tiltag til fortrolighed og sikkerhed, eksempelvis vores databehandleraftale.
Hotel GUESTapart er dataansvarlig. AK Techhotel er databehandler.

  • Af juridiske årsager

Vi videregiver personlige oplysninger til virksomheder, organisationer eller enkeltpersoner uden for Guest Apart Aarhus ApS, hvis vi i god tro mener, at adgang, brug, bevarelse eller offentliggørelse af oplysningerne er nødvendig for at:

  • Overholde gældende love, bestemmelser, sagsanlæg eller retsgyldige anmodninger fra offentlige myndigheder.
  • Håndhæve gældende servicevilkår, herunder undersøgelse af potentielle overtrædelser.
  • Registrere, forhindre eller på anden måde beskytte mod problemer med bedrageri, sikkerhed eller tekniske problemer.
  • Guest Apart Aarhus ApS fri fra skade, vores kunder eller offentlighedens rettigheder, ejendom eller sikkerhed, sådan som det kræves eller tillades i henhold til lovgivningen.

Vi kan dele oplysninger, der ikke identificerer personer, med offentligheden og vores partnere.

Informationssikkerhed

Vi arbejder hårdt for at beskytte Guest Apart Aarhus ApS og vores kunder mod uautoriseret adgang, ændring, offentliggørelse eller ødelæggelse af personoplysninger, som vi lagrer.

Vi har implementeret følgende organisatoriske og tekniske foranstaltninger generelt:

  • Sikkerhedsopdateringer på alle it-systemer, der behandler personoplysninger.
  • Backup af alle it-systemer, der behandler personoplysninger.
  • Anvendelse af branchetypiske it-systemer til behandlingsaktiviteterne.
  • Adgangsbegrænsning til personoplysninger, så der kun gives adgang, hvor det er nødvendigt.
  • Databehandleraftaler med leverandører, der behandler personoplysninger.
  • Tavshedserklæringer med personale, der har behov for at behandle personoplysninger.
Overholdelse og samarbejde med tilsynsmyndigheder

Vi gennemgår regelmæssigt, at vi overholder vores egen persondatapolitik. Vi overholder også adskillige selvregulerende sikkerhedspolitikker. Hvis vi modtager formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen. Vi samarbejder med de relevante lovgivende myndigheder, f.eks. Datatilsynet, om at løse klager om overførsel af personlige data, som vi ikke kan løse direkte med vores brugere.

Ændringer

Vores privatlivspolitik kan ændres fra tid til anden. Vi begrænser ikke dine rettigheder i henhold til denne privatlivspolitik uden dit udtrykkelige samtykke.

Eventuelle ændringer af denne privatlivspolitik angives på denne side, og hvis der sker væsentlige ændringer, vil vi gøre opmærksom på dem på en mere iøjnefaldende måde (for visse tjenester oplyser vi bl.a. om ændringer via e-mail).

Handels- og afbestillingsbetingelser for overnatninger

Bestillingsvilkår

For standardbookinger bestilt via guestapart.dk gælder følgende vilkår:
Bookingen kan afbestilles frem til kl. 14.00 dagen før ankomst.
Bookingen kan forkortes frem til kl. 11.00 på den nye afrejsedato.
Bookingen kan forlænges såfremt der er ledighed.
Standardbookinger afregnes forud for opholdet.

For bookinger lavet som ikke-refunderbare (Non-refundable):
Bookingen betales ved bestilling. Bookingen kan afbestillegratis frem til 7 dage inden ankomst og blive refunderet. Afbestilles bookingenmellem 7 og 0 dage inden ankomst, betales 100 % af hele bookingprisen

For langtidsleje (long stay) og firmaaftale:
Særlige vilkår gælder. Se aftaledokument og bookingbekræftelse.

Bag hjemmesiden står:
Hotel GUEST Apart ApS
Tueager 5
8200 Aarhus N
Cvr.: 39954664
Telefon: 86180000
E-mail: hello@guestapart.dk

Når du har bestilt din booking, modtager du en ordrebekræftelse med et femcifret referencenummer.
Dagen inden ankomst modtager du en sms med betalingslink (medmindre opholdet er betalt).
På ankomstdagen modtager du en sms med oplysninger om dit værelsesnummer.
På afrejsedagen modtager du en sms med link til check-ud (og evt. betaling af udeståender).
Receptionen på hotellet er bemandet alle dage fra 7.00-23.00.
Du kan betale med følgende kort: Dankort, American Express, Eurocard, Mastercard, Visa, Visa Electron samt Mobilepay.

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb af standardophold frem til kl. 11.00 på ankomstdagen ved skriftlig advisering til hello@guestapart.dk hvor du angiver referencenummer samt skriver at du ønsker at afbestille. For ikke-refunderbare ophold gælder ingen fortrydelsesret.

Klage

Hvis du ikke er tilfreds med den leverede ydelse beder vi dig kontakte hello@guestapart.dk for afklaring. Du har også mulighed for at klage til relevant nævn.

Handels- og afbestillingsbetingelser for konference

På Hotel GUESTapart forstår vi, at planer kan ændre sig, især når det kommer til mødebookinger. Derfor har vi fleksible afbestillingsbetingelser for at imødekomme jeres behov. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at hvis en afbestilling sker for sent, kan vi være nødt til at opkræve betaling. Dette skyldes behovet for at dække omkostninger forbundet med allerede planlagt personale, indkøbte og forberedte råvarer, samt potentiel mistet kapacitetsudnyttelse.

Afbestilling af arrangementet

Afbestilling af hele arrangementet (herunder kursus, konference, møde eller fest) kan rettidigt ske skriftligt senest 20 arbejdsdage før arrangementets afholdelse. Ved afbestilling af hele arrangementet fra 19. til 10. arbejdsdag før arrangementets afholdelse, kan hotellet opkræve en betaling, der svarer til 65%. af prisen for de bestilte ydelser. Alternativt skal arrangementet flyttes til en anden dato indenfor tre måneder fra oprindelige mødeafholdelsesdag. Det er muligt at flytte det oprindelige arrangement én gang.  Ved afbestilling af hele arrangementet fra 9. arbejdsdag og frem til mødeafholdelsesdagen, opkræver hotellet en betaling, der svarer til 100% af prisen for de bestilte ydelser. Ved manglende fremmøde har hotellet krav på at tage fuld pris for hele arrangementet.

Ændring i arrangementet

Enhver form for ændring i arrangementet, herunder forplejning, kosthensyn, deltagerantal, tidsrum, m.m., skal rettidigt ske skriftligt senest 10 arbejdsdage før arrangementet finder sted. For ændringer der finder sted mellem 9 og 0 arbejdsdage inden arrangementsstart, forbeholder hotellet sig retten til at opkræve en betaling, der svarer til 100% af prisen for de bestilte og bekræftede ydelser.

Afbestilling af overnatning

Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelserne kan du kontakte os på hello@guestapart.dk eller +45 86 18 00 00 (tlf. tid 8-16).

Som udgangspunkt har du ikke to års reklamationsret, da der er tale om en tjenesteydelse. Vi opfordrer dig derfor til at kontakte os hurtigst muligt i tilfælde af at der opstår problemer.

Du har ret til at få udbedret eventuelle mangler ved tjenesteydelsen, som kan tillægges ydelsens beskaffenhed, medmindre der er tale om egne omstændigheder, eller andre ydre omstændigheder, som vi efter dansk ret ikke kan blive gjort ansvarlige for.

Mangler

Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelserne, kan du kontakteos på hello@guestapart.dk eller +45 86 18 00 00 (tlf. tid 8-16).

Som udgangspunkt har du ikke to års reklamationsret, da der ertale om en tjenesteydelse. Vi opfordrer dig derfor til at kontakte os hurtigstmuligt i tilfælde af at der opstår problemer.

Du harret til at få udbedret eventuelle mangler ved tjenesteydelsen, som kan tillægges ydelsens beskaffenhed, medmindre der er tale om egne omstændigheder, eller andre ydre omstændigheder, som vi efter dansk ret ikke kan blive gjort ansvarlige for.

Erstatning

Som lejer af lokaler og værelser er I pligtige at betale erstatning til udlejer, for eventuelle skader I eller jeres gæster under lejemålet forårsager på bygninger eller inventar i alle de lejede faciliteter.

Persondatapolitik

For at I kan indgå en aftale med Hotel GUESTapart har vi brug for følgende oplysninger:

Virksomhedens navn:
CVR-nr:
Adresse:
Tlf. nr.:
E-mail adresse:
Kontaktperson:

Vi registrerer disse oplysninger med det formål at kunne levere ydelsen korrekt til jer. Denne viden registreres hos Hotel GUESTapart og opbevares i 1 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af jeres udtrykkelige samtykke, således at I er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og administrationen for Hotel GUESTapart har adgang til disse oplysninger, der registreres om jer.

Vi opbevarer ikke vores kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til https://guestapart.dk, videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.

Som registreret hos Hotel GUESTapart har I altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. I har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om jer. Disse rettigheder har I efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hotel GUESTapart på mail: hello@guestapart.dk.

Klageadgang

Hvis I vil klage over jeres køb, bedes I rette henvendelse via mail til hello@guestapart.dk eller tlf. nr. +45 86 18 00 00 (tlf. tid 8-16). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.